Bosch PSB 650 RE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PSB 650 RE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

robert desmet 02-08-2011
Geschreven voor: Bosch PSB 650 RE

Handig voor de doe-het-zelver en niet te zwaar.
Na één jaar regelmatig, maar niet intensief gebruik treden problemen op met de schakelaar: bij rechtsdraaiende instelling kan de schakelaar niet volledig ingedrukt worden. Na drie jaar bleef plots de schakelaar ingedrukt, kon het toestel slechts stoppen door de stekker uit het stopkontakt te trekken! Toestel naar de schroothoop wegens te onveilig...

VanVan 02-11-2011

Dat is juist de bedoeling van die draaiknop, het is een begrenzer, en als je dat kleine knopje indrukt kan je hem blokkeren, dat is in sommige gevallen juist handig. gewoon even de pistoolknop verder indrukken en hij deblokkeert.
Misschien toch even de gebruiksaanwijzing lezen voor je het apparaat naar de schroothoop verwijst??

UitEde 14-06-2011
Geschreven voor: Bosch PSB 650 RE

Vanaf begin problemen met dit apparaat, de motor liep nogal rauw. Een keer schoot de zijhandgreep eraf en kwam klem te zitten om de draaiende boorkop, waardoor ik bijna de pols brak. Resultaat: alle ribbels op de boorkop waren verdwenen. Klagen bij Bosch leverde alleen een bit-setje op. Nadat ik een 16mm gat moest boren door een buiten- en binnenmuur met een 40cm lange boor, kreeg ik geen beweging meer in de boorkop. De boor kon ik er nog wel uittrekken, maar de kop was onbruikbaar geworden. De machine heb ik in de kliko gegooid, voor mij geen Bosch meer.

Frank Stuifbergen 03-02-2009
Geschreven voor: Bosch PSB 650 RE

Deze Bosch PSB 650 RE boormachine valt erg tegen. Wij hebben deze machine nu ongeveer een jaar in het bezit maar hebben niet de indruk dat het apparaat nog een lang leven zal hebben.

Zeer kort na aankoop begonnen de problemen al met de blokeer-knop om een boor vast te zetten in de boorkop, heel de tijd wil die knop niet meer terugveren. De afstandshouders is heel handig, echter verschuift deze telkens dus je hebt er alsnog niet zoveel aan. Na een paar maanden begon de aan / uit schakelaar problemen te geven, wil regelmatig niet aan en dan opeens volle toeren gaan lopen. Verder valt de kracht van de motor erg tegen, hiervoor hadden wij een Skill boormachine van 550 watt, ondanks dat de Bosch 100 watt meer vermogen heeft, merk je dat niet aan de prestaties. De motor loopt snel warm en bij harde muren komt er zelfs een schroeilucht uit de motor.

Nee erg positief kunnen we niet over deze machine zijn en gezien de reeds geplaatste review zijn wij niet de enige met problemen bij dit type boormachine.

Om het apparaat dan toch niet helemaal af te kraken; een boor blijft zelfs na tientallen gaten goed vast zitten in de boormachine, natrekken van de boorkop is vrijwel niet nodig. En door de extra handgreep is het gemakkelijk werken met dit apparaat.

hullie22 20-05-2006

Die 1 voor duurzaamheid is niet per ongeluk. Heb deze boormachine niet echt
heel veel gebruikt. De eerste werd na een jaartje vervangen, onbruikbaar. Wat
bij het vervangexemplaar opviel was dat er diverse modificaties aangebracht
waren, met reden! De tweede was iets minder slecht en maar gaat vandaag bij het
oud vuil. Motor draait niet meer. Eerlijk gezegd is de kwaliteit ronduit
slecht. Van alles kapot, handvat, hamerknop verdwenen, blokkeerknop kapot en
motor defect....
Het imago van Bosch niet waardig.